Grad Ljubuški demantuje - PratimoTendere odgovara
  Grad Ljubuški je uputio reagovanje na više objava na web stranici i društvenim mrežama portala PratimoTendere....

 

Grad Ljubuški je uputio reagovanje na više objava na web stranici i društvenim mrežama portala PratimoTendere. Reagovanje objavljujemo u cijelosti, a slijedi i odgovor tima portala PratimoTendere.

 

 

ODGOVOR PORTALA PRATIMO TENDERE

 

Poštovani,

Portal PratimoTendere funkcioniše na osnovu složene metodologije pomoću koje se prate i otkrivaju rizične javne nabavke, odnosno netransparentne, nezakonite, diskriminatorne, kao i javne nabavke sa elementima korupcije. Metodologija je utemeljena na dvije vrste monitoringa: monitoring zakonitosti i monitoring svrsishodnosti (dobre prakse). Monitoring zakonitosti utvrđuje da li se nabavka provodi u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama BiH i osnovnim podzakonskim aktima i principima koje definiše zakon, dok monitoring svrsishodnosti analizira parametre koji zakonski nisu precizno definisani, ali su u BiH, regionu i EU uspostavljeni kao dobre prakse. Opširnije informacije su dostupne na sljedećem linku.

U skladu sa prethodno navedenim, na portalu PratimoTendere u objavama vezanim za nabavke Grada Ljubuškog nisu iznesene neistine, već su samo konstatovani nalazi do kojih smo došli detaljnom analizom provedenih postupaka nabavki. Kao što se može zaključiti iz naših objava, ali i iz Vašeg dematija, ni za jednu nabavku koja je analizirana nije navedeno da je nezakonita jer je monitoringom zakonitosti utvrđeno da su ispoštovane sve zakonske i podzakonske odredbe. Međutim, monitoring svrsishodnosti pokazuje da predmetni postupci nabavke nisu usklađeni sa uspostavljenim dobrim praksama, pa ćemo se stoga osvrnuti na postupke koje pominjete u dematiju:

  1. Nabava lož ulja za potrebe Gradske uprave Ljubuški i osnovnih škola na području grada Ljubuškog – Dobre prakse ukazuju da su postupci nabavke koje se pokreću na samom kraju godine same po sebi rizične za mogućnost zloupotreba, a da ne govorimo koliki je rizik vezan za netransparentni pregovarački postupak bez objave obavještenja o nabavci. Nadalje, bez obzira na to koliko trajao postupak nabavke, rok isporuke 24 sata je nerealan za bilo koju nabavku jer se postavlja pitanje: Kako će robu isporučiti potencijalni ponuđači iz udaljenih gradova kao što su Bihać ili Bijeljina? Takođe, pregovaranje sa samo jednim ponuđačem nosi značajan stepen rizika.

  2. Usluga održavanja računovodstvenog programa – Iako Zakon o javnim nabavkama nije propisao obavezu objave direktnih sporazuma u Planu nabavki, dobra praksa velikog broja domaćih ugovornih organa, ali dobra praksa EU jeste da se svaka nabavka objavi u Planu nabavki bez obzira na njenu vrijednost. Osim planiranja, s obzirom na to da je direktni sporazum najmanje transparentan postupak nabavke, značajan rizik od zloupotreba su tzv. ''granične vrijednosti'' (6.000 KM, 5.999 KM, 5.990 i sl.) koje navode na sumnju da ugovorni organi izbjegavaju provođenje transparentnijih postupaka čime se guši zdrava konkurencija na tržištu, pogoduje odabranim ponuđačima i netransparentno troši javni novac.

 

 

S poštovanjem,

Tim portala PratimoTendere

 

(pratimotendere.ba)