Kraj godine ponovo je rezervisan za nabavku automobila Autocesta FBiH. I ovoga puta, kao i prošle godine, tražene tehničke specifikacije upućuju na određene modele vozila, što nije zakonito.
Polovinom ove godine Vlada FBiH je na mjesto v.d. direktora JP Autoceste FBiH imenovala Elmedina Volodera (SDA). On je na toj poziciji naslijedio Adnana Terzića (SBB).
Iako je Voloder najavio određene promjene, čini se kako se neke stvari ipak teško mijenjaju. Barem kada je riječ o javnim nabavkama.
I ovoga puta, kao i prethodnih nekoliko godina, kraj kalendarske godine rezervisan je za raspisivanje tendera za nabavku vozila. Podsjetimo, u decembru prošle godine Online magazin Žurnal pisao je kako Autoceste FBiH nabavljaju službena vozila za 400.000 KM, a da je u tenderskoj dokumentaciji nezakonito nacrtana Dacia Duster 1.5 dCi 4x4. Na kraju, ovo javno preduzeće je zaista i kupilo navedena vozila, a na tender se javila samo jedna firma (GUMA M) s ponudom od 399.600 KM.
Ove godine vozila se nabavljaju preko operativnog leasinga, a procijenjena vrijednost nabavke je 230.000 KM bez PDV-a. Predviđeno je zaključivanje okvirnog sporazuma na period od četiri godine.
Konkretno, nabavljaju se dva vozila, a iz Autocesta FBiH potrudili su se detaljno opisati kakvo to vozilo žele.
Kada je riječ o terenskom motornom vozilu, traži se vozilo sljedećih karakteristika:
Osim toga, od opreme vozilo mora imati, između ostalog, sistem protiv blokiranja točkova ABS (ili ekvivalent), sistem signalizacije naglog kočenja, sistem kontrole stabilnosti vozila, prednje i zadnje parking senzori, monitor mrtvog ugla, uzdužne krovne nosače...
Eksperti iz ove oblasti su za PratimoTendere istakli kako ovako postavljena tehnička specifikacija znatno ograničava tržište, a sve zahtjeve vjerovatno može ispuniti samo Toyota Land Cruiser. Posebno zbog traženog „ugla penjanja“ od min. 40 stepeni, jer vjerovatno samo ovo vozilo iz ove klase može ispuniti ovaj zahtjev.
Drugo vozilo koje se nabavlja je limuzina, a evo kakav se automobil traži:
Kao i u prvom slučaju, i u ovom je navedena poduga lista obavezne opreme koju vozilo treba imati. Tako se, na primjer, traži, sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa, kožni multifunkcionalni upravljač s kontrolama za izmjenu brzina, elektronski stabilizacijski program i elektromehanički pojačivač kočenja, senzor za svjetlo i kišu sa automatskim dnevnim svjetlima, stražnja kamera za pomoć prilikom parkiranja, daljinsko otvaranje poklopca prtljažnika...
U ovom slučaju tehničke specifikacije su postavljene malo šire i može se uklopiti više modela, no na kraju će vjerovatno presuditi cijena Škode Superb u odnosu na druga vozila u ovoj klasi.
Pored sporne tražene tehničke specifikacije, treba istaći i da su iz Autocesta FBiH djelomično ograničili tržište tako što od ponuđača traže da imaju uspješno iskustvo u realizaciji najmanje jednog ugovora za isporuku roba koje su iste ili slične predmetu nabavke (nabavka vozila putem operativnog leasinga) minimalne vrijednosti 50.000,00 KM bez uračunatog PDV-a u posljednje tri godine.
(pratimotendere.ba)