Novogradsko javno preduzeće „Lokom“ nabavilo mašinu za asfaltiranje (finišer) vrijednu 330.000 KM. Na nacrtani tender došla samo jedna ponuda čija je vrijednost identična procijenjenoj.
„JP Lokom koje se zadnje tri godine bavi sanacijom udarnih rupa na lokalnim saobraćajnicama u Novom Gradu početkom ove godine nabavilo je i novi finišer. Svoje prve metre asfalta sa novom mehanizacijom uposlenici JP Lokom napravili su jučer u ulici Višegradska. Sanacija udarnih rupa ali i težih oštećenja na lokalnim saobraćajnicama od ove godine trebala bi biti još efikasnija i kvalitetnija“, napisat će načelnik sarajevske općine Novi Grad Semir Efendić na društvenim mrežama, te je uz objavu priložio i fotogafije.
Kupovina mašine kao takve, naravno, nije sporna. Međutim, pregledom detalja u vezi s provedenim tenderom ukazuju na sumnju da je prekršen Zakon o javnim nabavkama BiH.
Krenimo redom. Tender je objavljen krajem oktobra 2021. godine. Kako je navedeno, ova nabavka vrijedna 330.000 KM bez PDV-a nije bila u Planu javnih nabavki za 2021. godinu, nego je predviđena tek izmjenama plana koje su usvojene samo 15-ak dana prije objave tendera.
Nabavku je, spomenimo i to, provelo JP „Lokom“, preduzeće za upravljanje, zaštitu i održavanje objekata u vlasništvu Općine Novi Grad Sarajevo.
Dalje, sama tenderska dokumentacija nije sporna do dijela koji se odnosi na tehničku specifikaciju mašine za asfaltiranje, odnosno finišera. Slično kao što to rade ugovorni organi kada nabavljaju vozila, o čemu smo često pisali, i iz JP „Lokom“ su praktično nacrtali kakvu mašinu žele.
Tako su istakli da mora imati dvije gusjenice, da pogon gusjenica mora biti hidraulični preko posebnih reduktora i lančanika, da širina gusjenica ne smije biti manja od 150 mm, da motora mora biti dizel s maksimalnom snagom od 60 kW, da zapremina motora ne smije biti veća od 3,9 l, da mora postojati eco postavka rada motora, definirano je i koliki treba minimalno biti spremnik za gorivo, za asfalt, kolika maksimalno treba biti radna težina, a navedene su i brojne druge karakteristike koje treba ispunjavati mašina – od visine, dužine, širine, nagiba mašine u radu, brzine, pa sve do brzine asfaltiranja i brzine okretanja svrdla.
Ovako postavljena tenderska dokumentacija može ukazivati na to da su iz ugovornog organa jasno nacrtali određeni model koji žele kupiti, što je naravno protivno odredbama Zakona o javnim nabavkama, jer se na taj način u potpunosti isključuje konkurencija.
I prije same Efendićeve objave, ekipa portala PratimoTendere analizirala je mašine za asfaltiranje, te je zaključeno da vjerovatno samo model P2820D proizvođača Volvo može zadovoljiti sve tražene zahtjeve. To je potvrdila i objava načelnika sarajevske općine Novi Grad.
Analiza tržišta pokazuje da je firma „Jasmin M“ iz Žepča ovlašteni Volvo CE distributer za BiH, te, kako ističu, nudi kompletan program Volvo građevinskih mašina. Očekivano, upravo je ova firma dobila „Lokomov“ tender.
Da su iz ove firme bili sigurni da neće imati konkurenciju u ovom postupku javne nabavke, može upućivati i to što je dostavljena samo njihova ponuda i to u vrijednosti koja je identična procijenjenoj – 330.000 KM bez PDV-a.
(pratimotendere.ba)