Iako je bio 1. april, članovi Državne regulatorne komisije za električnu energiju (DERK) nisu se šalili. U precizno pobrojanim karakteristikama, za 65.000 KM, nacrtali su ,,Mazdu CX-5''. Međutim, uskoro je objavljeno obavještenje o poništavanju postupka nabavke, jer je stigla značajno skuplja ponuda. Osvanuo je 18. maj, a na svježe raspisanom tenderu, sa istim karakteristikama vozila, promijenjena je samo cifra. DERK javnim novcem nabavlja vozilo po privatnom ukusu za 75.000 KM bez PDV-a.
U Državnoj regulatornoj komisiji za električnu energiju (DERK), na čijem je čelu trenutno nekadašnja direktorica Elektroprivrede Republike Srpske Branislava Milekić, vole da maštare o službenim automobilima. Poželjeli su „Mazdu CX-5“ i raspisali tender. Iako je bio 1. april, članovi DERK-a nisu se šalili. U precizno pobrojanim karakteristikama nacrtali su baš ovaj model automobila. Međutim, uskoro je objavljeno obavještenje o poništavanju tendera.
„Prilikom pregleda i ocjene ponude utvrđeno da je ponuđena cijena jedine i prihvatljive ponude, veća za 13,6% od osiguranih sredstava za predmetnu nabavku. U slučaju da su cijene svih prihvatljivih ponuda znatno veće od osiguranih sredstava, prema odredbi člana 69. stav (2) tačka e) Zakona o javnim nabavkama, ugovornom organu se nalaže obavezno poništenje postupka javne nabavke“, stajalo je u objašnjenju.
Osvanuo je 18. maj, a na svježe raspisanom tenderu, sa istim karakteristikama vozila, promijenjena je samo cifra – 75.000 KM bez PDV-a (odnosno 87.750 KM sa uračunatim porezom).
„Mazda“ mora da ima benzinski motor, minimalne snage 140 kW, dok zapremina motora mora biti minimalno 2.400 kubnih centimetara. Automobil, jasno, mora biti proizveden ove godine i to u crnoj ili sivoj boji.
U minimalnom paketu opreme stoji: 19” ALU felge, full LED glavna rasvjeta, senzori za svjetla i kišu, kao i za parkiranje, head-up displej, kamere za vožnju, detekcija pješaka u noćnim uslovima vožnje, dvoozonski automatski klima uređaj, sistem koji bi umornog vozača upozorio da bi trebalo da odmori...
Zanimljivo, iz „mazdinih“ karakteristika je prepisano da novo vozilo DERK-a mora da ima „rear smart city brake support sistem samokočenja prilikom vožnje unazad“. Biće i da Komisije počesto nešto teško nose u rukama pa prtljažnik moraju otvarati nogom ili daljinskim, jer kako drugačije objasniti potrebu za „mazdinim“ elektro pokretnim vratima prtljažnika.
(Tražene karakteristike automobila iz tenderske dokumentacije)
Sve ovo i još mnogo više detalja stoji uz prezentaciju modela „mazda CX-5 revolution“. Nije teško pronaći, nije bilo ni članovima DERK-a.
- Centralno daljinsko zaključavanje
- Elektro-podizači stakala naprijed i straga
- Elektro-podesivi, grijani i sklopivi retrovizori
- Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA)
- Sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS)
- G-Vectoring – sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u krivinama
- Prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa)
- Prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga)
- i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila)
- 19” ALU felge
- Kontrola stanja i upozorenje na smanjenje pritiska u gumama
- Set za popravak defektne gume
- Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u vožnji u koloni (4-80 km/h), sa detekcijom pješaka (AEB)
- Elektro-parkirna/ ručna kočnica
- 12.25” monitor u boji+HMI upravljački modul u centralnoj konzoli
- Audio-sistem (AM/FM, 2xUSB)
- Prijemnik digitalnog audio-signala ( DAB) Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje
- Multifunkcionalne tipke na obruču upravljača, grijani obruč upravljača
- Podešavanje prednjih sjedišta po visini
- Senzori za automatsko uključenje/isključenje svjetala i senzor za kišu (samoregulacija rada brisača)
- Zatamnjena stakla straga
- Dvoozonski automatski klima sistem
- Senzor vlage u kabini
- Kožom obložen obruč upravljača, ručice mjenjača
- Pokrov prtljažnog prostora
- Full LED glavna svjetla
- LED svjetla za maglu – LED kombinacija svjetala straga
- Elektro grijanje sjedišta (naprijed i nazad)
- Podešavanje nagiba stražnjih sjedišta
- Parking senzori naprijed i straga
- Kamera za pomoć pri parkiranju/vožnji unazad + 360° Top View Monitor
- Napredni sistem kontrole pokreta/kretanja vozila/bicikala/pješaka izvan vidnog područja–bočno i straga (RVM)
- Rear Smart City Brake Support (Rear SCBC) – sistem samokočenja prilikom vožnje unazad
- Napredni sistem osvjetljavanja puta sa varijabilnom distribucijom intenziteta i prostiranja svjetlosnog snopa (AHBC)
- Napredni sistem održavanja pravca vozila unutar saobraćajne trake (LKA), iznad 65 km/h
- Sistem za upozorenje vozača – prati način vožnje i upozorava na potrebu zaustavljanja/ odmor
- Android Auto/ Car Play
- El.otvaranje vrata prtljažnika
- Centerpoint® soundsystem BOSE Premium® sa 10 zvučnika
- Smart Keyless Entry (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila)
- Sjedišta obložena kožom – crna koža
- Elektro podešavanje sjedišta vozača i suvozača (vozačevo sjedište sa memorijom pozicije)
- Grijanje stražnjih sjedišta
- Projekcijski Head-Up Display (na vjetrobranskom staklu ispred vozača)
- Radarski aktivni tempomat (MRCC)-održavanje brzine vožnje i rastojanja sa automatskim kočenjem (do zaustavljanja)
- Ventilirana prednja sjedištana
(pratimotendere.ba)