Vrijednost posla procijenjena je „do 100.000 KM bez PDV-a“, ugovor je potpisan na tačno toliki iznos. Jedna ponuda bila je i prihvatljiva – „Mania“ ima dodatne reference za skupe projekte koje će plaćati građani. Firmu je ove godine na tenderima otkrio Draško Milinović, direktor RAK-a BiH. Ugovorom od 384.000 KM bez uračunatog PDV-a širom joj je otvorio vrata javnog sektora.
Generalni sekretarijat Vlade Republike Srpske nije dugo tražio marketinšku agenciju koja će video-uracima uljepašati rad premijera Radovana Viškovića. Vrijednost posla procijenjena je „do 100.000 KM bez PDV-a“, ugovor je potpisan na tačno toliki iznos. Jedna ponuda bila je i prihvatljiva – firma „Mania“ ima dodatne reference za skupe projekte koje će plaćati građani.
Sve ovo, na primjer, nije bilo u planu javnih nabavki početkom godine, ali je generalni sekretar Vlade RS Siniša Karan 17. maja potpisao izmjenu u koju je ubacio ode ministrima za ono što su radili javnim novcem.
„Mania“ ima zadatak da analizira stanje, osmisli i izradi strategiju komunikacije, a na osnovu toga da definiše stil audio-vizuelne prepoznatljivosti promotivnih materijala. Vlada očekuje cjelokupnu produkcija na dnevnom i sedmičnom nivou, brzo i što ljepše.
U obzir dolazi svaka vrsta marketinškog „bombardovanja“, od TV priloga, preko radio džinglova, videa na YouTube, raznih emisija, projekcije na raznim događajima... Uz sve ovo „Mania“ mora da obuči najmanje pet ljudi koji će brzo, efikasno, uz osjećaj za estetiku i bezrezervnu naklonjenost svemu što radi Vlada, pripremati sadržaje. Moraju da budu spremni za 100 video spotova kojima će objasniti građanima šta to oni ne vide, ali je Vlada „uradila“.
Vladi je, takođe, bio potreban stručnjak za medijsku komunikaciju sa minimalno pet godina radnog iskustva, drugi sa istom dužinom staža, ali u analiziranju elektronskih medija, stručnjak za digitalni marketing, profesionalni tim za produkciju od najmanje četiri člana, grafički dizajner, stručnjak iz oblasti digitalnih komunikacija, kao i grafički dizajner sa brižljivo biranim sertifikatima. U vrijeme marketinga i raznih agencija, kojih u BiH ima na stotine, baš „Mania“ je sve ovo pobrojala u usamljenoj ponudi koja je stigla na adresu izvršne vlasti.
Višković i Karan još u tenderskoj dokumentaciji tačno su znali šta im je potrebno - kamera 6K rezolucije koja snima u RAW formatu (4:1 kompresija ili bolja), minimalnog dinamičkog raspona od 16 stopa, sa opcijom snimanja slowmotion kadrova. Tražen je i dron 4K rezolucije sa, takođe, opcijom slowmotion snimanja. Prema karakteristikama pobrojanim u tenderu, ponuđač mora da ima i prostor od minimalno 200 kvadratnih metara za sve ono što je izvršna vlast izmaštala.
Naravno, očekivalo se da je odabrana agencija sve ovo već jednom radila. Tu se zapravo dolazi do ključa.
„Mania“, u vlasništvu Danijela Tepšića, osnovana je 2015. godine. Sa javnim sektorom jeste poslovala, ali su marketinške usluge po opštinama i gradovima u RS iz budžeta plaćane do tridesetak hiljada mraka. Ali, firmi se posrećilo kada je otkrio Draško Milinović, direktor Regulatorne agencije za komunikacije BiH. U januaru ove godine pod nazivom „usluge zaštite djece na internetu u sistemu korisnika dozvola RAK-a“ potpisan je ugovor vrijedan čak 384.000 KM bez uračunatog PDV-a. Tepšićeva pinuda, dakako, bila je jedina pristiga i idealna za ispunjavanje Milinovićevih želja.
Nakon prve tenderske reference, uslijedila je i druga. Investiciono-razvojna banka RS od ponuđača je zahtijevala marketinške i srodne usluge, kao i organizaciju promo događaja. Tepšić se spremio i opet jedini među marketing stručnjacima poslao ponudu. Vrijednost posla – 126.380 KM.
Zadovoljan „urađenim“, Karan je „Maniu“ angažovao i za Viškovića...
(pratimotendere.ba)