FIPA ZAVRŠILA AUTO-ŠOPING: Markovićevoj građani limuzinu kupili kod „Porsche Inter Auto BH“
  Kako je pisao portal „Pratimo tendere“, ova nabavka vozila, koje se od ovlaštenih dilera čeka minimmalno tri...

 

Kako je pisao portal „Pratimo tendere“, ova nabavka vozila, koje se od ovlaštenih dilera čeka minimmalno tri mjeseca, riješena je u rekordnom roku. Markovićeva je za isporuku ostavila deset dana, jedina ponuda stigla je od sarajevske firme „Porsche Inter Auto BH“, a građani će želju direktorice FIPA-e, platiti gotovo 50.000 KM. 

 

Vozilo proizvedeno ove godine, dugačko 4.689 milimetara, široko 1.829 mm, visoko 1.470 mm, sa benzinskim motorom, osam brzina, snagom motora od 110 kilovata ili 150 konjskih snaga, 2DW pogonom, servotronic upravljačem, pretincima u prtiljažniku ima sarajevski „Porsche Inter Auto BH“. Baš te performanse opisuju „Škodu Octaviu“, ali i želju Milice Marković, nekadašnje državne parlamentarke (SNSD), danas direktorice Agencije za unaređenje stranih investicija u Bosni i Hercegovini (FIPA). Pred Novu godinu se počastila, građani će platiti 40.470 KM (47.350 KM s PDV-om). 

Kako je pisao portal „Pratimo tendere“, ova nabavka vozila, koje se od ovlaštenih dilera čeka minimmalno tri mjeseca, riješena je u rekordnom roku. 

Dok je javnost još raspredala kako je Markovićeva od Vijeća ministara BiH, na čijem je čelu bio njen partijski kolega Zoran Tegeltija, tražila da joj hitno iz budžetskih rezervi obezbijedi 50.000 KM za novu limuzinu, ona je već raspisala tender za istu. Po tenderskoj dokumentaciji, „Škoda Octavia A8“ bila je već dogovorena. 

Za šopingovanje je namijenila 42.734 KM (49.998,78 sa PDV-om), a pored pobrojanih tehničkih karakteristika, detaljisala je - dva puta USB naprijed, dva puta USB nazad, jedan USB u „osvrtnom ogledalu“. Izmjerila je Markovićeva i međuosovinski razmak od 2.650 milimetara, a Škoda koju je poželjela ima 2.686 mm.

Očekivana zapremina prtljažnika bila je minimalno 590 litara, „Škoda Octavia A8“ ima 600 litara, što je ujedno i najveća zapremina kad je riječ o modelima srednje klase vozila. 

„Samo ovim bi se mogla isključiti ostala konkurencija, što većina i čini kada želi model 'Octavia'“, komentisali su stručnjaci iz oblasti javnih nabavki. 

Ipak, FIPA je ovom kupovinom nadmašila sve dosadašnje modele tenderske dokumentacije, kada je riječ o nabavci vozila. 

„Ovo što su oni uradili ima elemenata krivičnog djela i zloupotrebe položaja“, upozoravali su, ali, po običaju, niko nije reagovao.

Zanimljivo, objavili smo 23. novembra, Markovićeva je tražila da joj limuzina bude isporučena u roku 10 dana od datuma potpisa ugovora, što je jasno govorilo da je tender namješten, odnosno prethodno je kupovina dogovorena. Od svih auto-dilera u BiH, Markovićevoj se javio samo gorepomenuti „Porsche“, a ugovor je potpisan 26. decembra.

Još 7. septembra portal Fokus.ba upozorio je da je FIPA sačinila odluku o izdvajanju 50.000 KM iz tekuće rezerve Budžeta institucija BiH za kupovinu limuzine, a potpis se čekao baš od Tegeltije. 

Tegeltija je potom poslao pismo, koje je nazvao demantijem, navodeći da Vijeće ministara nije potpisalo ovu odluku.

„Savjet ministara BiH nije donio odluku o odobravanju sredstava iz tekuće budžetske rezerve Agenciji za unapređenje stranih investicija u BiH u iznosu od 50.000 KM, a u svrhu nabavke službenog vozila za potrebe Agencije, pa prema tome istu nije potpisao predsjedavajući Savjeta ministara BiH dr. Zoran Tegeltija”, bilo je sve što je stajalo u dopisu.

Dokaza za tvrdnju Vijeća ministara nije bilo.

Milica Marković, inače, bila je dugogodišnji poslanik SNSD-a u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH. Za vršioca dužnosti direktorice FIPA-e imenovana je u maju 2020. godine. U februaru 2021. godine od Vijeća ministara BiH dobila je puni mandat.

 

(pratimotendere.ba)