Hrvatska pošta raspisala tender za najam šest vozila, za procijenjenih 86.400 KM bez PDV-a. Baš kao i 2021. godine, tražene tehničke specifikacije zadovoljavaju samo vozila Volkswagen Polo i Renault Clio. Hoće li se na tender opet javiti samo jedna firma – Guma X – kao što je bio slučaj prošlih godina?
Hrvatska pošta d.o.o. Mostar, čiji su suvlasnici Federacija BiH i Hrvatska pošta d.d. Zagreb, a na čijem je čelu Mate Rupčić, nerijetko objavljuje tendere za najam raznih vrsta vozila. O jednom takvom pisali smo 2021. godine, kada je ovaj ugovorni organ za procijenjenih 230.300 KM tražio 17 vozila u najam. Tada smo upozorili da je tenderska dokumentacija postavljena tako da većinu traženih tehničkih specifikacija zadovoljavaju samo vozila Volkswagen Polo i Renault Clio.
Na kraju je na njihovu adresu stigla samo jedna ponuda, firme Guma X, a vrijednost zaključenog ugovora na kraju je bila skoro identična procijenjenoj – 230.154,84 KM bez PDV-a.
I tender iz 2022. godine u vezi s najmom vozila opet je dodijeljen istoj firmi koja je, opet, bila i jedini ponuđač. Tada je njihova ponuda bila identična procijenjenoj vrijednosti nabavke – 162.000 KM bez PDV-a.
Posljednjeg dana marta 2023. godine Hrvatska pošta opet raspisuje tender za najam putničkih vozila. Sada je u tu svrhu izdvojeno 86.400 KM, a slično kao i prethodnih godina predviđeno je zaključivanje ugovora na period od tri godine.
Da bi pobjednik ovog tendera opet mogla biti ista firma, govore nam detalji iz tenderske dokumentacije jer je ona skoro ista kao i prethodni put, uz nekoliko manjih izmjena.
Naime, sada se traži manji broj vozila – šest – pa je shodno tome manja i procijenjena vrijednost nabavke. Osim toga, izmijenjen je dio koji se tiče prosječne potrošnje, pa se sada traži maksimalno šest litara na 100 kilometara. Konačno, izmijenjeno je da vozila mogu biti starosti do pet godina ili do 100.000 pređenih kilometara u odnosu na prethodni tender gdje je traženo do tri godine starosti.
To jasno upućuje da bi mogla biti ponuđena vozila iste marke, od istog ponuđača, a posebno je zanimljivo to što je izmijenjen dio koji se tiče prosječne potrošnje.
„Prethodna nabavka je zaključena sa jedinim ponuđačem Guma X, za vozila marke Renault Clio, iako zbog zadane prosječne potrošnje to Clio nije tehnički ispunjavao. Sada je u novom dijelu tehničke specifikacije taj dio izmijenjen i traži se maksimalno šest litara na 100 kilometara. Dalje, kada se uzme u obzir broj vozila i period od 36 mjeseci, ispada da se po vozilu daje cca. 376 KM bez PDV-a na bazi mjeseca. Sada je to podignuto na 400 KM bez PDV-a i vjerovatno će opet biti jedna ponuda umanjena za stotinjak maraka kako je to bilo prvi put“, govore za PratimoTendere eksperti iz ove oblasti, zaključujući:
„Shvatamo ovaj vid najma i činjenice da su vozila znatno poskupila, ali se tehničke specifikacije moraju postaviti šire kako bi i drugi manji proizvođači mogli pristupiti ovoj nabavci.“
(pratimotendere.ba)