Tender Općine Vareš, vrijedan 55.000 KM bez PDV-a, za nabavku putničkog automobila za potrebe općinskog načelnika, algoritam portala PratimoTendere je označio rizičnim, te mu je dodijelio žutu zastavicu.
Piše: Dino Cviko
Općina Vareš, nekada primjer rudarskog i prosperitetnog grada, danas je jedna najsiromašnijih općina u državi. Iako je nedavno, nakon nekoliko godina pripremnih radova, napokon najavljen početak eksploatacije u rudniku cinka, barita i olova, a što bi trebalo Vareš ekonomski osnažiti, činjenica je da općinski budžet iznosi tek oko pet miliona maraka.
Općinski načelnik Zdravko Marošević (HDZ BiH) prije nekoliko godina se požalio kako „njihov budžet nikako ne može biti razvojni, riječ je o čistom preživljavanju“.
Naravno, skroman budžet rezultirao je i manjim trošenjem novca putem javnih nabavki. Ipak, za „važne“ nabavke uvijek se nađe nekoliko desetina hiljada maraka.
Tako je 20. juna raspisan tender za nabavku putničkog automobila za potrebe općinskog načelnika s lizingom. Procijenjena vrijednost nabavke – 55.000 KM bez uračunatog poreza.
Za njih opravdane razloge za samu kupovinu vozila, poput brojnih drugih njihovih kolega iz drugih institucija, Marošević i saradnici, sigurni smo, vrlo brzo bi našli. Ipak, puno je teže objasniti određene tenderske nelogičnosti koje su, u najboljem slučaju, na rubu zakonitosti.
Krenimo od samih osnovnih karakteristika traženog vozila:
Dakle, limuzina mora biti isključivo crne metalik boje, s dizelskim motorom jačine minimalno 105 kW, zapreminom minimalno 1.900 cm3, automatskim mjenjačem s maksimalno sedam brzina, pogonom na prednje točkove itd.
Ono što se ističe jeste tražena dužina vozila od minimalno 4.680 mm i zapremina prtljažnika od minimalno 590 litara. Eksperti iz oblasti javnih nabavki s kojima sarađujemo su, analizirajući ranije auto-tendere, istakli kako ova kombinacija zapravo govori da je najvjerovatnije nezakonito nacrtana Škoda Octavia!
Dalje, vozilo se nabavlja na lizing, s maksimalnim učešćem od 20% od bruto nabavne vrijednosti novog putničkog motornog vozila, s finansijski lizing će se plaćati u 12 jednakih mjesečnih rata.
Ono što je sporno je to što kriterij za dodjelu ugovora nije najniža cijena, nego ekonomski najpovoljnija ponuda, gdje se podkriteriji za ocjenu ponuda u značajnoj mjeri odnose na nefinansijske aspekte (garancija 20% i rok isporuke 10%).
Konačno, nabavka se ne provodi u vremenskom periodu kako je predviđeno u planskim dokumentima za 2023. godinu, jer je bilo predviđeno da se tender raspiše prvog dana februara.
Zbog svega navedenog, algoritam portala PratimoTendere je ovu nabavku označio rizičnom, te joj je dodijelio žutu zastavicu.
(pratimotendere.ba)