FEDERALNI REVIZORI UTVRDILI: Federalni zavod za PIO/MIO nije poštovao Zakon o javnim nabavkama
  Prema preporukama koje su dobili od revizora, Zavod bi trebao dio tenderske dokumentacije koji se odnosi na...

 

Prema preporukama koje su dobili od revizora, Zavod bi trebao dio tenderske dokumentacije koji se odnosi na tehničke i profesionalne sposobnosti sačinjavati u skladu sa uputstvom za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda

 

Piše: Zinaida Đelilović

 

Ured za reviziju Federacije BiH utvrdio da je sve nabavke Federalnog zavoda PIO/MIO u prošloj godini i nisu provedene u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. 

 

REVIDIRANA 22 POSTUPKA JAVNIH NABAVKI

Planom nabavki za prošlu godinu predviđena je nabavka roba i usluga (3.245.883 KM) i kapitalnih ulaganja (4.002.643 KM) ukupne vrijednosti 7.248.526 KM, putem otvorenih postupka, konkurentskih zahtjeva, direktnih sporazuma i pregovaračkih postupaka bez objave obavještenja.

Upravni odbor Zavoda je odluku o izmjenama i dopunama plana javnih nabavki donio 16. decembra 2022. godine, kojom je za tri otvorena postupka izvršena izmjena procijenjene vrijednosti i uvećan je plan za 90.000 KM

Ukupna vrijednost planiranih javnih nabavki sa izmjenama i dopunama iznosi 7.338.526 KM

 

Prema izvještaju o ukupnom broju i vrijednosti dodijeljenih ugovora u 2022. zaključena su 143 ugovora ukupne vrijednosti 3.480.348 KM (12 otvorenih postupka vrijednosti 2.697.217 KM, jedan pregovarački postupak bez objave obavještenja vrijednosti 267.503 KM, 111 direktnih sporazuma vrijednosti 125.109 KM i 19 konkurentskih zahtjeva vrijednosti 390.519 KM). 

Revidirana su 22 postupka javnih nabavki ukupne ugovorene vrijednosti 2.572.876 KM. Od toga: 11 otvorenih postupka (1.977.322 KM), jedan pregovarački postupak bez objave obavještenja (267.503 KM), dva postupka iz Aneksa II dio B (169.064 KM), pet konkurentskih zahtjeva (144.673 KM) i tri direktna sporazuma (14.314 KM). 

 

RAZLIČIT TRETMAN PONUĐAČA

U izvještaju Ureda za reviziju Federacije BiH navodi se da je Federalni zavod PIO/MIO kod nekoliko nabavki tendersku dokumentaciju nije sastavio u skladu sa Uputstvom za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda. 

Naime, ugovorni organ kao dokaz tehničke i profesionalne sposobnosti može tražiti dokaz o izvršenju jednog ili više istih ili sličnih ugovora, koji ne mogu biti veći od procijenjene vrijednost nabavke, odnosno procijenjene vrijednosti pojedinog lota.

Međutim, Federalni zavod je kod sačinjavanja tenderskih dokumentacija za nekoliko postupaka koji su bili predmet revizije u dijelu dokaza o tehničkoj i profesionalnoj sposobnosti potencijalnih ponuđača zahtijevao uspješno izvršenje najmanje jednog ugovora čija je vrijednost jednaka ili veća od procijenjene vrijednosti pojedine nabavke ili lota. 

„Shodno navedenom, tenderske dokumentacije u dijelu dokaza o tehničkoj i profesionalnoj sposobnosti nisu sačinjene na način da svim ponuđačima omogućuju jednak tretman na konkurentskoj osnovi“, stoji u revizorskom izvještaju. 

 

Ovo se odnosi na sljedeće nabavke: modularnog data centra, uredskog i potrošnog materijala, osiguranja lica i imovine, servisa klima uređaja, arhivskih polica, računara, skenera, čitača bar kodova i licenci, te čišćenja uredskih prostorija putem otvorenog postupka ukupne ugovorene vrijednosti od 1.370.627 KM, kao i kod nabavke: UPS uređaja (SAS Mostar i SAS Sarajevo), sanitarija, čišćenja uredskih prostorija i adaptacije poslovnog prostora putem konkurentskih zahtjeva ukupne ugovorene vrijednosti od 144.673KM

Pored navedenog, revizori su utvrdili da su nabavke usluga čišćenja poslovnih prostorija u 2022. vršene putem otvorenog postupka (85.197 KM), konkurentskog zahtjeva (30.776 KM) i dva direktna sporazuma (11.616 KM). 

„Konstatovano da su nabavke vršene putem konkurentskog zahtjeva i dva direktna sporazuma, u ukupnom iznosu od 42.392 KM za usluge čišćenja poslovnih prostorija i nisu u skladu sa članom 15. Zakona o javnim nabavkama, kojim je definisano da ugovornom organu nije dozvoljeno dijeljenje predmeta nabavke s ciljem izbjegavanja primjene odgovarajućeg postupka“, utvrdili su revizori. 

Preporuka revizora u pogledu svega navedenog jeste da dio tenderske dokumentacije koji se odnosi na tehničke i profesionalne sposobnosti sačinjavaju u skladu sa uputstvom za pripremu modela tenderske dokumentacije i ponuda, ali i da usluge čišćenja poslovnih prostorija trebaju provoditi uz poštivanje Zakona o javnim nabavkama. 

 

 

NABAVKU PROVELI PO ISTEKU UGOVORA 

Analizirajući nabavku bankarskih usluga, kao što su isplata ino penzija, konverzija i kursne razlike, utvrdili su da ovaj postupak nije proveden blagovremeno i da je ova nabavka sa dobavljačem (UniCredit Bank d.d. Mostar) vršene i nakon isteka realizacije okvirnog sporazuma, što nije u skladu Zakona o javnim nabavkama. 

Ovaj postupak je proveden putem otvorenog postupka, a okvirni sporazum je 9. 5. 2022. zaključen sa UniCredit Bank d.d. Mostar na period od godinu dana i u iznosu od 371.569 KM

 

„Uvidom u realizaciju navedenog postupka utvrđeno je da je u 2022. došlo do značajnog povećanja troškova bankarskih usluga i to u dijelu konverzije i kursnih razlika prilikom isplate penzija korisnicima sa prebivalištem van BiH, što je za posljedicu imalo realizaciju vrijednosti okvirnog sporazuma prije isteka sporazumnog perioda. U periodu od maja do decembra 2022. realizovan je u iznosu od 330.264 KM, odnosno 89 posto ugovorenog iznosa. Upravni odbor je 16. 12. 2022. donio Odluku o izmjeni Plana javnih nabavki kojom je povećao izdatke za bankarske usluge u djelu procijenjene vrijednosti sa 318.214 KM na 668.240 KM, međutim procedura za predmetnu nabavku nije započeta, iako je početkom februara ove godine okvirni sporazum vrijednosno u potpunosti realizovan“, utvrdili su revizori. 

 

(pratimotendere.ba)