URED ZA REVIZIJU FBIH: Općina Visoko prošle godine kršila Zakon o javnim nabavkama
  U pojedinim slučajevima nisu jasno utvrdili rokove izvođenja radova, a u slučaju nabavke vatrogasnog navalnog...

 

U pojedinim slučajevima nisu jasno utvrdili rokove izvođenja radova, a u slučaju nabavke vatrogasnog navalnog vozila uslovima iz tenderske dokumentacije pogodovali određenom ponuđaču 

 

Piše: Zinaida Đelilović 

 

Ured za reviziju Federacije BiH u izvještaju za prošlu godinu utvrdio je da Općina Visoko u nekim slučajevima javnih nabavki nije radila u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. 

Revizori su uzorkom obuhvatili postupke nabavki i zaključene ugovore u vrijednosti od 2.780.560 KM, od čega osam otvorenih postupaka (2.739.704 KM) i šest direktnih sporazuma (40.856 KM). Analizom su otkrili da tenderskom dokumentacijom u svim slučajevima nisu jasno utvrđeni rokovi izvođenja radova, te je njihova preporuka da je treba sačinjavati na način da se osigura pravična i aktivna konkurencija u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. 

Neke od analiziranih nabavki Općine Visoko spomenućemo u nastavku. 

Otvoreni postupak nabavke za sanaciju i održavanje lokalnog puta Gračanica do Goruše pokrenut je odlukom gradonačelnika od 14. 7. 2022., procijenjene vrijednosti 475.665 KM. 

Prema izvještaju, tendersku dokumentaciju preuzelo je 10 ponuđača, dok je ponude dostavilo njih pet. Nakon e-aukcije za dodjelu ugovora izabran je „ADO-TRANS“ d.o.o. Visoko i s njim je zaključen ugovor 13. 9. 2022. godine u vrijednosti 475.665 KM. Ugovoreni rok za izvođenje radova bio je 30 dana, ali je izvođač uveden u posao tek 6. 3. ove godine. 

„Budući da je uvođenje izvođača radova u posao izvršeno u 2023., nije bilo realizacije ugovora u revidiranoj godini“, naveli su revizori u izvještaju za prošlu godinu. 

Ista firma ADO-TRANS d.o.o. Visoko izabrana je i za nabavku za sanaciju i održavanje lokalnog puta u ulici Aleja šehida Resula. Otvoreni postupak je pokrenut 6.7.2022., a procijenjena vrijednost je bila 400.000 KM. Ugovor je zaključen 12.9.2022. u vrijednosti od 399.615 KM, a rok za izvođenje radova bio je 60 dana od dana uvođenja u posao. Ni u ovom slučaju izvođač radova nije uveden u posao do kraja prošle godine.

 

U slučaju radova za izgradnju poslovnog objekta obdaništa i jaslica u naselju Prijeko, na prijedlog komisije prihvaćena je ponuda koja je za 17.732 KM veća od procijenjene vrijednosti od ponuđača Opšta poljoprivredno proizvodno prometna uslužna zadruga BIOS p.o. Visoko

Otvoreni postupak nabavke za izgradnju škole Alija Nametak Buci u MZ Goruša pokrenut je 15. 4. 2022. procijenjene vrijednosti 200.000 KM. Od četiri ponuđača koji su dostavili ponude izabran je „DŽEKA GRADNJA“ d.o.o. Visoko. 

 

Dok radovi nisu okončani po ovoj nabavci, pokrenut je novi otvoreni postavak nabavke za izgradnju ove škole, u vrijednosti od 195.508 KM. I u ovom slučaju je izabran DŽEKA GRADNJA d.o.o. Visoko. U ovom slučaju je na prijedlog komisije prihvaćena ponuda koja je za 10.157 KM veća od procijenjene vrijednosti, te je sa izvođačem zaključen ugovor 1. 8. 2022. u vrijednosti 205.665 KM. 

„Tenderskom dokumentacijom za navedene otvorene postupke nije utvrđen rok za uvođenje u posao, te nisu jasno utvrđeni ni rokovi izvođenja radova. Ovo je imalo za posljedicu da realizacija ugovora, odnosno izvođenje radova nije ni započela u godini za koju su sredstva planirana budžetom“, stoji u revizorskom izvještaju. 

Revizori podsjećaju na član 53. Zakona o javnim nabavkama kojim je utvrđeno da je rok izvođenja radova jedna od informacija koje tenderska dokumentacija minimalno mora sadržavati.

 

Otvoreni postupak nabavke novog vatrogasnog navalnog vozila, procijenjene vrijednosti 491.400 KM, pokrenut je 29.4.2022. 

Tenderskom dokumentacijom u dijelu tehničke specifikacije tražena je snaga motora min 160 kW max 165 kW, zapremina motora minimalno 4.500 ccm max 5.000 ccm, izvedba motora EURO-6 bez upotrebe sistema povrata ispušnih plinova (EGR), osovinski razmak min 3.300 mm - max 3.500 mm, dozvoljena ukupna masa vozila max 11.990 kg, dozvoljeno opterećenje prednje osovine min 4.700 kg i stražnje min 8.700 kg, dužina vozila sa nadogradnjom od 6.300 do 6.500 mm, spremnik goriva min 150 litara i min 35 lit AdBlue, retrovizori mehanički podesivi. 

Tendersku dokumentaciju preuzela su 23 ponuđača, a dostavljena je jedna ponuda od ponuđača Konzorcij TEVE Varnost Elektronika d.o.o. Visoko I ZIEGLER d.o.o. Kutina u iznosu od 491.400 KM. Ovaj ponuđač je, stoji u revizorskom izvještaju, ponudio karakteristike vozila u okviru raspona utvrđenih u tenderskoj dokumentaciji kao što su snaga motora, zapremina, dužina vozila, spremnik goriva i slično. 

„Prema Izvještaju o pitanjima i odgovorima u vezi sa tenderskom dokumentacijom, ponuđač SLT d.o.o. Sarajevo zatražio je da se tehnička specifikacija izmijeni (proširi), jer kako se navodi u pitanju, na osnovu datih parametara ugovorni organ je diskriminirao ostale ponuđače“, stoji u revizorskom izvještaju.  

S tim u vezi, predloženo je da se izvedba motora EURO 6 ponudi sa ili bez upotrebe sistema povrata ispušnih plinova EGR, a ne bez EGR kako je utvrđeno tenderskom dokumentacijom, dozvoljeno opterećenje stražnje osovine min 8.400 kg, osovinski razmak min 3.200 mm max 3.500 mm, retrovizori mehanički ili elektropodesivi. 

„Ugovorni organ je u odgovoru naveo da su tehničke karakteristike sačinjene isključivo na osnovu potreba jedinice i stanovništva, da je tehnička specifikacija sačinjena u skladu sa članom 54. Zakona i da nisu dali prednost nekom od potencijalnih ponuđača“, navedeno je u revizorskom izvještaju. 

 

Mipex auto RS d.o.o. Banja Luka uložio je žalbu na tendersku dokumentaciju i ugovorni organ je djelimično usvojena, ali su uložili žalbu i na to rješenje. Ured za razmatranje žalbi donosi rješenje i žalbu firme Mipex auto RS usvaja kao djelimično osnovanu. 

„Činjenica da je žalba djelimično usvojena, ukazuje na to da tehnička specifikacija nije bila sačinjena na način da se osigura pravična i aktivna konkurencija“, utvrdili su revizori. 

Revizori su u ovom slučaju utvrdili da su tehničkom specifikacijom zatraženi mehanički podesivi retrovizori i izvedba motora EURO 6 isključivo bey upotrebe sistema povrata ispušnim plinova (EGR). 

„Ugovorni organ je na ovaj način isključio mogućnost ponude elektropodesivih retrovizora i izvedbu motora sa upotrebom sistema povrata ispušnih plinova koja ima manji uticaj na zagađenje okoliša, zbog čega ne možemo potvrditi da je Tehnička specifikacija sačinjena na način da osigura pravičnu i aktivnu konkurenciju“, stoji u izvještaju. 

 

(pratimotendere.ba)