UPITNA NABAVKA: Elektroprivreda BiH za 7,5 miliona nabavlja usluge štampanja, korvertiranja i dostaave računa
  Elektroprivreda BiH pregovaračkim postupkom za 7,5 miliona maraka nabavlja usluge štampanja, korvertiranja i...

 

Elektroprivreda BiH pregovaračkim postupkom za 7,5 miliona maraka nabavlja usluge štampanja, korvertiranja i dostave računa za električnu energiju. Prethodnih godina revizori su upozorili na sumnju da da li Elektroprivreda BiH može usluge štampanja, korvertiranja i dostave računa objediniti u jednu nabavku 

 

Piše: Azra Omerović

 

Elektroprivreda BiH 26-tog septembra pokrenula je pregovarački postupak sa obavještenjem za nabavku usluga štampanja, kovertiranja i dostave računa za električnu energiju. Procijenjena vrijednost tendera 7,5 miliona maraka bez PDV-a.  Do sada ovaj posao je dobijala BH Pošta. Međutim, sumnju u ispravnu primjenu Zakona o javnim nabavkama prilikom raspisivanja tendera za ove  usluge ranije su izrazili federalni revizori.

Podsjetimo da je početkom avgusta prošle godine Elektroprivreda BiH raspisala tender za nabavku usluga štampanja, korvertiranja i dostave računa za električnu energiju za 2023. godinu. Elektroprivreda   je tada provela proceduru nabavke putem otvorenog postupka procijenjene vrijednosti 6.800.000 KM.

Tendersku dokumentaciju prije izmjene je preuzelo 8 potencijalnih ponuđača a nakon izmjene 3 ponuđača. U utvrđenom roku za prijem ponuda zaprimljena je jedna ponuda JP „BH Pošta“ d.o.o. Sarajevo u vrijednosti od 7.066.800 KM. Zapisnikom o ocjeni, ponuda je ocijenjena kao prihvatljiva te je donesena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, nakon čega je zaključen ugovor sa odabranim ponuđačem vrijednosti od 7.066.800 KM za period 1. 12. 2022. do 30. 11. 2023. godine.

“Kao sastavni dio tenderske dokumentacije je i nacrt ugovora kojim je utvrđen rok realizacije ugovora u periodu od 1. 1. 2023. do 31. 12. 2023. godine, međutim zaključenim ugovorom rok realizacije je izmijenjen, odnosno utvrđen je rok realizacije u periodu od 1. 12. 2022. godine do 30. 11. 2023. godine, što nije u skladu sa članom 72. stav 5) Zakona kojim je utvrđeno da prilikom dodjele ugovora o nabavci, cijena navedena u najpovoljnijoj ponudi kao i uslovi utvrđeni u tenderskoj dokumentaciji ne mogu se mijenjati. Također, vrijednost zaključenog ugovora prelazi procijenjenu vrijednost za 266.800 KM”, naveli su revizori Ureda za reviziju institucija FBiH u Izvještaju o finanasijskoj reviziji EPBiH za 2022. godinu.

Bitno je napomenuti da je EPBiH za nabavku usluga štampanja, kovertiranja i dostave računa za električnu energiju u toku 2022. godine pokrenula dvije procedure jednu za 2022. jednu za 2023. godinu. Prvobitnim planom nabavki planirana je nabavka za 2022. godinu procijenjene vrijednosti 5.800.000 KM, a izmjenama plana nabavki povećan je planirani iznos na 12.600.000 KM koji uključuje i nabavku ovih usluga za 2023. godinu.

Za 2022. godinu EPBiH je proceduru nabavke usluga štampanja, kovertiranja i dostave računa za električnu energiju provelo putem pregovaračkog postupka s objavom obavještenja o nabavci procijenjene vrijednosti 5.800.000 KM (prije izmjene plana nabavki). Podnesen je poziv za pretkvalifikaciju ponuđača sa rokom dostave dokumentacije 11. 4. 2022. godine, za koju je pretkvalifikacionu dokumentaciju preuzelo 10 potencijalnih ponuđača. U utvrđenom roku je jedan ponuđač je dostavio pretkvalifikacionu dokumentaciju. Zapisnikom od 12. 4. 2022. godine izvršena je ocjena pretkvalifikacije kandidata gdje je primljena samo jedna ponuda JP „BH Pošta“ d.o.o. Sarajevo, kojim je konstatovano da će se izvršiti pregovaranje o tehničkim, ekonomskim i drugim aspektima ugovora.

Na pregovorima su razmatrani uslovi u pogledu ponuđene cijene od 6.270.000 KM, koja premašuje procijenjenu vrijednost od 5.800.000 KM. Nakon pregovora, izmijenjena je tražena količina, početna bila 8.250.000 komada a izmijenjena 7.733.333 komada, te je dogovorena retroaktivna primjena ugovora od 1. 2. 2022. godine. Nakon održanih sastanaka objavljen je poziv za dostavljanje konačne ponude, gdje je nakon otvaranja i sačinjenog zapisnika sa otvaranja te zapisnika o ocjeni ponuda JP „BH Pošta“ d.o.o. Sarajevo u vrijednosti od 5.799.999 KM ocijenjena kao prihvatljiva, nakon čega je 24. 5. 2022. godine zaključen ugovor u vrijednosti ponude sa primjenom od 1. 2. 2022. do 31. 12. 2022. godine.

Za ovu nabavku federalni revizori su utvrdili niz nepravilnosti.

“Društvo za usluge nabavke štampanja, kovertiranja i dostave računa za električnu energiju za period od 1. 2. do 24. 5. 2022. godine nije pravovremeno pokrenulo postupak nabavke, odnosno nije provelo postupak nabavke kako nalaže Zakon o javnim nabavkama, već je nakon provedenog postupka ove nabavke retroaktivno primjenilo ugovor na raniji period. Prilikom dodjele ugovora izmijenilo je uslove utvrđene u tenderskoj dokumentaciji, odnosno zaključilo je ugovor 24. 5. 2022. godine uz retroaktivnu primjenu od 1. 2. 2022. godine, što nacrtom nije bilo predviđeno. Navedeno nije u skladu sa članom 72. stav 5) Zakona kojim je utvrđeno da prilikom dodjele ugovora o nabavci, cijena navedena u najpovoljnijoj ponudi kao i uslovi utvrđeni u tenderskoj dokumentaciji ne mogu se mijenjati”, naveli su federalni revizori.

Osim toga revizori su naveli da članom 83. Zakona o javnim nabavkama poštanskim uslugama jesu usluge prijema, prijenosa i uručenja poštanskih pošiljki, dok su ovom nabavkom predviđene i usluge štampanja i kovertiranja, te je upitno da li se ove usluge mogu vezati za jedan postupak.

 

(pratimotendere.ba)