CENTRALNA BANKA BIH: Tehničke specifikacije naštimane za Toyotu Land Cruiser?
  Centralna banka BiH za više od 300.000 KM kupuje dva terenska vozila a sudeći po tehničkoj specifikaicji radi se o...

 

Centralna banka BiH za više od 300.000 KM kupuje dva terenska vozila a sudeći po tehničkoj specifikaicji radi se o automobilima Toyota Land Cruiser Executive 

 

Početkom novembra Centralna banka BiH raspisala je tender za nabavku terenskih vozila. Procijenjena vrijednost tendera 273.500 KM bez PDV-a. U tenderskoj dokumentaciji iz Centralne banke BiH naveli su u detalje tehničke specifikacije automobila koje žele. 

Prema analizi portala PratimoTendere ova nabavka je rizična iz više razloga.

„Postupak nabavke se ne provodi u vremenskom periodu u kome je planirano planskim dokumentima za 2023. godinu. S obzirom da je kriterijum za ocjenu ponuda ekonomski najpovoljnija ponuda, potkriterijumi se u značajnoj mjeri odnose na nefinansijske aspekte (Rok isporuke 20%, Garancija 10%) te tehničke specifikacije u tenderskoj dokumentaciji ukazuju na to da postoji mogućnost diskriminacije ponuđača”, navedeno je u Analizi.

 

Stručnjaci za javne nabavke koje je konsultovao Portal pratimo tendere navode da je Centralna Banka svojom tehničkom specifikacijom do u detalje opisala željeni model vozila a radi se o modelu Toyota Land Cruiser Executive 2.8 dizel 28-D. 

 

“Zapremina motora min 2.700 ccm a Toyota ima 2.755 ccm, snaga motora min 130 kW a Toyota ima 150 kW, dužina min 4.800 mm a Toyota ima 4.840 mm, visina min 1.717 mm a Toyota ima 1.845 mm, širina min 1.850 mm a Toyota ima 1.885 mm, međuosovinski razmak min 2.750 a Toyota ima 2.790 mm. Posebno treba izdvojiti da se traže sljedeće stvari:

Granični ugao prevrtanja vozila min 41° a Toyota ima 42°, izlazni ugao min 25° a Toyota ima 25°, ulazni ugao min 30° a Toyota ima 31°, dubina prolaska kroz vodu min 600 mm a Toyota Land Cruiser ima 700 mm”, upozoravaju stručnjaci za javne nabavke.

 

 

Osim toga navode i da procijenjena vrijednost nabavke od 319.995 KM sa uračunatim PDV-om za dva vozila upravo odgovara tržišnim cijenama ovog modela automobile.

Problematični su i kriteriji za dodjelu ugovora: cijena 70%, rok isporuke 20% te garancija na vozila 10%. 

 

Stručnjaci dalje kažu da kada se postave ovakvi kriteriji odmah se budi sumnja na prethodni dogovor. Postavlja se pitanje ko na lageru pred kraj godine ima ovakva dva identična skupocjena vozila, osim ako nema povlaštene informacije dobivene prije objave tenderske dokumentacije. 

“Kako se radi o planskoj nabavci zašto se prednost daje onome ko prije može isporučiti vozila, odnosno zašto Centralna banka daje čak 20 bodova u formuli za brzinu isporuke. Zašto im se žuri?  A poznato je da se na ovakve modele vozila sigurno čeka preko 9 mjeseci za isporuke u redovnim procedurama. Dodatnih 10% ide na garanciju i tu opet imamo opciju da se favorizuju određeni proizvođači a što je u ovom slučaju Toyota koja daje 10 godina po osnovu Toyota Relax programa”, upozoravaju stručnjaci za javne nabavke.

 

(pratimotendere.ba)