Sud Bosne i Hercegovine presudio je u korist kompanije ADRESS iz Sarajeva, koja je tužila Ured za razmatranje žalbi BiH u julu prošle godine u vezi sa postupkom javne nabavke koju je provodio Grad Sarajevo
Tužba se uvažava, osporava se rješenje Ureda i postupak nabavke vraća na početak.
Grad Sarajevo je u 2022. u otvorenom postupku javne nabavke tražio usluge eksterne revizije za 2017, 2018. i 2019. godinu. ADRESS se nakon toga žalio Uredu za razmatranje žalbi, navodeći da je ugovorni organ trebao odbiti ponude ponuđača Consulting d.o.o. Sarajevo i Džaferović d.o.o. Sarajevo jer su ponudili nerealno niske cijene, odnosno cijene koje su ispod minimalne cijene koja je propisana Tarifom revizorskih usluga. Cijena revizorskih usluga nudi se na osnovu Tarife, odnosno na osnovu ukupnog godišnjeg prihoda, prosječne imovine i prosječnog broja zaposlenih, sve troje u prethodnoj poslovnoj godini.
ADRESS je na osnovu tih parametara napravio izračun cijene od 23 hiljade KM. Prilikom odlučivanja o žalbi, Ured je naveo da je Tarifa prestala da važi stupanjem na snagu Zakona o računovodstvu i reviziji FBiH. Tužilac smatra da navedena Tarifa nikada nije stavljena van snage.
Nakon što je Ured odbio žalbu kao neosnovanu, u traženom izjašnjenju naveo je da ugovorni organ nije dao uputu u smislu primjene Tarife revizorskih usluga, dok u osporenom rješenju navodi da je Tarifa stavljena van snage, što je tužilac ocijenio kontradiktornim:
- Tužilac ukazuje da se tenderska dokumentacija ne priprema u smislu da oteža radnje postupka, da iste učini protivrječnim, nejasnim i konfuznim, već je prema članu 52. Zakona o javnim nabavkama BiH, ugovorni organ dužan da tenderskom dokumentacijom osigura informacije koje su jasne, odnosno takve prirode da na nesmetan način olakšaju pripremu ponuda – navedeno je u presudi.
Navodi se i da princip pravične i aktivne konkurencije uslovljava da postupci javnih nabavki moraju biti dostupni svim ponuđačima, te da je to osnovni način osiguravanja ekonomične i efikasne upotrebe sredstava.
Sud je u presudi naveo:
- Postupak javne nabavke je formalan postupak koji ima za cilj da se javna sredstva koriste na najefikasniji način, pri tome obaveza ugovornog organa je da omogući jednak tretman svim učesnicima postupka, bez bilo kakve diskriminacije svakog od učesnika.
Sud je zaključio da bi propisanim kriterijem najniže cijene i provođenjem e-aukcije ponuđači u konkretnom postupku bili dovedeni u situaciju da postupaju suprotno Tarifi, koju je Skupština Revizorske komore Federacije BiH donijela na osnovu Zakona o računovodstvu. Kako se ovom tarifom određuje najniži iznos naknada za revizorske usluge, revizorska društva obuhvaćena tom tarifom ne smiju sa korisnicima revizorskih usluga ugovarati naknadu koja nije u skladu sa odredbamaTarife.
Sud je ocijenio da stav tuženog da je Tarifa stavljena van snage nije pravilan:
- Tačno je da je stupio na snagu novi Zakon o računovodstvu i da time prestaje da važi ranije doneseni zakon. Međutim, novi zakon je u prelaznim odredbama uredio primjenu ranije donesenih podzakonskih akata.
Tim odredbama precizirano je da će se do donošenja novih podzakonskiha kata koristiti stari, a kako nova Tarifa nije donesena, stara je još uvijek važeća, stav je Suda.
(pratimotendere.ba)