Nakon što su iz Reumala u svom demantiju ustvrdili kako je portal PratimoTendere iznio niz netačnih podataka i neprovjerenih informacija, dužni smo odgovoriti Reumalu i podsjetiti na najvažnije navode iz našeg teksta
Skoro tri mjeseca nakon što je portal PratimoTendere objavio tekst s naslovom „SPORNA ODLUKA: Zašto fojnički Reumal ne primjenjuje Zakon o javnim nabavkama?“, reagirali su iz Reumala, poslavši demanti na našu adresu.
Iz Reumala su ustvrdili kako smo iznijeli niz netačnih podataka i neprovjerenih informacija, zbog čega im je, kako ističu, nanesena šteta i narušen ugled. Stoga, dužni smo odgovoriti Reumalu i podsjetiti na najvažnije navode iz našeg teksta.
Prije svega moramo naglasiti da smo se sve vrijeme vodili isključivo podacima i informacijama koje smo dobili iz Agencije za javne nabavke BiH. Mi ćemo javnost, a i odgovorne iz Reumala podsjetiti samo na neke od najvažnijih nadležnosti ove Agencije:
- Agencija je odgovorna za adekvatnu primjenu Zakona o javnim nabavkama BiH
- Agencija je nadležna za pripremu i izradu propisa iz oblasti javnih nabavki
- Agencija je nadležna za unapređenje informiranosti ugovornih tijela i ponuđača
- Agencija je nadležna za pružanje tehničke pomoći i savjetodavnih mišljenja.
Ponavljamo, ovo su samo neke od nadležnosti Agencije za javne nabavke BiH.
Stoga, ako je Agencija odgovorna za adekvatnu primjenu zakonskih odredbi, ako ista Agencija javno saopći kako se Reumal nezakonito izuzeo od primjene Zakona o javnim nabavkama, te ako pozove Reumal da se bez odlaganja registruje kao ugovorni organ i počne s primjenom Zakona o javnim nabavkama, Reumal bi trebao postupiti prema tim preporukama i zahtjevima, a ne odbijati takve zahtjeve i isticati kako je riječ o „paušalnom mišljenju“. Barem bi tako trebalo biti u pravnoj državi.
Portal PratimoTendere, za razliku od odgovornih u Reumalu, u svom radu se primarno oslanja na rad Agencije za javne nabavke BiH, te njihove stavove, mišljenja i preporuke u vezi s problematikom javnih nabavki prihvatamo, jer je riječ o savjetodavnoj instituciji nadležnoj za tumačenje Zakona i pratećih podzakonskih akata iz oblasti javnih nabavki.
Iscrpan demanti koji su poslali iz Reumala, na čak deset stranica, sadrži niz, kako je istaknuto, argumenata, izvadaka iz literature, presuda Evropskog suda, mišljenja i stavova stručnjaka… Mi ćemo odgovoriti na neke od tih navoda, a za ostale je Agencija za javne nabavke, kao nadležna za tumačenje zakonskih odredbi, već dala svoj odgovor i ustvrdila da bi Reumal morao primjenjivati zakon.
„Naime, komunikacija sa Agencijom vezano za status Reumala kao ugovornog organa je trajala više od tri godine od 19.11.2012. godine do 01.07.2015. godine (a ne šest mjeseci), te se u tom periodu Agencija nije ni jednom eksplicitno izjasnila da li je Reumal u obavezi primjenjivati postupke za nabavke propisane Zakonom, već je stalno ostavljala Reumalu da sam, a shodno odredbama Zakona, procijeni svoj status kao ugovornog organa“, naveli su, između ostalog, iz Reumala u svom demantiju.
Važno je napomenuti kako je u periodu komunikacije između Reumala i Agencije promijenjen Zakon o javnim nabavkama. Dalje, iz Agencije nisu eksplicitno naveli da je Reumal u obavezi primjenjivati Zakon o javnim nabavkama, ali isto tako nisu eksplicitno naveli da nisu u obavezi to raditi.
S tim u vezi, u nedavnom odgovoru Agencije koji je dostavljen portalu PratimoTendere, istaknuto je kako je „neizmjerljivo koliko je pogubne efekte za sistem u cjelini, a time i za ugled, renome i značaj Agencije, imalo stajalište Agencije, zauzeto praktično od samog osnivanja i početka djelovanja (koje se sada, koliko je u mogućnosti, nastoji promijeniti), da se Agencija, u svojim stavovima/mišljenjima, suzdržava od odgovora da li je neki subjekt obavezan primjenjivati Zakon o javnim nabavkama, već se to prepuštalo na volju i odluku subjektima ponaosob.“
Ali ako sada Agencija da jasan stav i navede kako je Reumal obavezan primjenjivati Zakon o javnim nabavkama, Reumal bi, ako ništa drugo, onda u znak poštovanja prema Agenciji, to trebao i uraditi.
Dalje, iz Reumala u više navrata ističu kako nemaju bilo kakva javna ovlaštenja, da imaju isključivo komercijalni karakter, te da ih vlasnik – Općina Fojnica – ne finansira javnim sredstvima.
Mi se, opet, moramo pozvati na stav i mišljenje Agencije za javne nabavke, gdje se pozivaju na određene odredbe zakona, te gdje se ističe da, kako je to potvrdio i Evropski sud pravde, nije relevantno da li se subjekti bave i određenim komercijalnim djelatnostima, pa čak i odnos „komercijalnih“ i „nekomercijalnih“ djelatnosti također nije relevantan za definiciju subjekta kojim se upravlja na osnovu javnog prava.
Dakle, čak i ako subjekt uz svoju obavezu zadovoljavanja potreba od općeg interesa provodi i druge aktivnosti kao što su komercijalne ili industrijske aktivnosti, on i dalje ima obavezu da provodi svoje nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Na kraju, ponavljamo da odbacujemo tvrdnje Reumala u kojima ističu da su naši navodi netačni, jer su, recimo još jednom, zasnovani na mišljenju, stavovima i preporukama Agencije za javne nabavke BiH, koja je nadležna za tumačenje Zakona o javnim nabavkama.
(pratimotendere.ba)