Ured za žalbe uvažio žalbu firme K:Desing i u potpunosti je poništio postupak javne nabavke za nadzor nad izgradnjom tunela Hranjen. Žalili se da je tenderska dokumentacija nezakonito propisana u nekoliko tačaka i da je na taj način povrijeđen Zakon o javnim nabavkama
Postupak javne nabavke za nadzor nad izgradnjom tunela „Hranjen“, koji je raspisalo JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, ocijenjen je rizičnim. Monitori portala PratimoTendere dodijelili su mu crvenu zastavicu, što predstavlja visok stepen rizika, a razlozi su ti što su u postupku izjavljene tri žalbe, tenderska dokumentacija je naknadno mijenjana i postupak nabavke je poništen nakon rješenja Ureda za žalbe koje je uslijedilo nakon razmatranja žalbe firme K:Design.
Ova firma je protiv tenderske dokumentacije u otvorenom postupku ove javne nabavke žalbu podnijela 8. februara, a dopuna žalbe je uslijedila šest dana nakon toga. Kancelarija za razmatranje žalbi BiH je nakon razmatranja donijela odluku kojom se žalba usvaja, postupak javne nabavke se poništava u potpunosti, a povrat sredstava uplaćenih na ime naknade za pokretanje žalbenog postupka u iznosu od 7.5000 KM izvršiće se na osnovu posebnog rješenja ovog organa.
Prema žalbi, iz firme K:Design tvrde da je tenderska dokumentacija nezakonito propisana u nekoliko tačaka, te da je na taj način povrijeđen Zakon o javnim nabavkama. Oni su ugovornom organu, stoji u žalbi, postavili pitanje da li mogu dostaviti izjavu o uspješno obavljenim poslovima za predloženog člana tima uz dokaze o učinjenim pokušajima da pribave potvrdu od investitora, a ako on ne bude u mogućnosti da dostavi ujerenje ili potvrdu za specifično iskustvo.
Ugovorni organ im je odgovorio da nije prihvatljiva izjava o uspješno obavljenim poslovima te da je ponuđačima ostavljeno dovoljno vremena za njeno nabavljanje.
Naime, prema tendersskoj dokumentaciji ocjena tehničke i profesionalne sposobnosti ponuđača izvršit će se na osnovu jednog ili više dokaza, a tu se, između ostalog, podrazumijeva i uvjerenje o položenom stručnom ispitu ili ekvivalentnoj inžinjerskoj kvalifikaciji iz druge zemlje za one članove nadzornog tima za koje je to zahtjevano u skladu sa specifičnim uslovima, potvrdu ili uvjerenje poslodavca o stečenom iskustvu u struci za svakog predloženog člana nadzornog tima kojom se potvrđuje da predloženi član nadzornog tima posjeduje zahtjevano iskustvo u struci, te potvrdu ili uvjerenje koje izdaje poslodavac kod kojih je stečeno zahtijevano radno iskustvo u struci.
Žalilac dalje tvrdi da je tenderska dokumentacija nezakonito propisana i u dijelu odredbe kojom su propisane kvalifikacije i vještine stručnog osoblja.
„Inženjeri sa različitim kvalifikacijama ne mogu imati isto specifično iskstvo i isto iskustvo u struci s obzirom da su radili u posve drugačijim oblastima. Imajući u vidu da je ugovorni organ na više pozicija naveo raspon različitih fakulteta, odnosno kvalifikacije a nije ponudio i širi vremenski raspon trajanja godina za iskustvo u struci i specifično iskustvo“, stoji u žalbi.
Što se tiče tehničke i profesionalne sposobnosti, ugovorni organ traži da ponuđači ispune minimalne uslove kao što su da ima uspješno iskustvo u realizaciji najmanje jednog ugovora o izvršenim uslugama nadzora nad izgradnjom autocesta ili brzih i magistralnih cesta, a koji obavezno uključuje tunel minimalne dužine 1500 metara u vrijednosti minimalno od 1.500.000 KM u svojstvu nadzornog organa u posljednje tri godine ili od datuma registracije.
Ponuđači bi, također, trebali da imaju na raspolaganju nadzorni tim koji obuhvata nekoliko inženjera i to:
U dopuni žalbe žalilac ističe da je nezakonito propisana i tačka tenderske dokumentacije u dijelu napomene u kojoj se zahtijeva da su ponuđači dužni dostaviti ugovor sa pravnim licem kod kojeg su angažovana lica zaposlena. Dalje navode da je na teritoriji BiH je predviđena i kategorija fizička lica koja obavljaju samostalnu djelatnost, poznata kao freelenceri koji nemaju registrovano pravno lice, tako da ih je ugovorni organ isključio od mogućeg angažmana na peredmetnom tenderu. Žalilac ovaj navod povezuje sa tačkom kojom je propisana obaveza dostavljanja licenci, te tvrdi da pozicija ekspert za okoliš nije propisana uredbom o uređenju gradilišta, obaveznoj dokumentaciji na gradilištu i sudiojicima građenja.
Dalje navode da pored toga, pojedine kategorije kao što je na primjer inženjer tehnologije ne može polagati stručni ispit na teritoriji FBiH, već samo u RS, te da za konkretan dio okoliša ne postoji licenca i nadležno Federalno ministarstvo okoliša i turizma je ne izdaje.
Ugovorni organ je detaljno se osvrćući na svaki od žalbenih navoda sve negirao. Ipak, Ured za žalbe BiH je utvrdio da JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar, u postupku po žalbi, nisu dokazali postojanje činjenica i okolnosti na osnovu kojih je propisao sporne uslove.
Tako su donijeli rješenje u kojem stoji da je žalbeni navod osnovan.
(pratimotendere.ba)