Netransparentne javne nabavke Federalnog ministarstva zdravstva
  Federalno ministarsto zdravstva, na čijem je čelu kadar HDZ 1990 Nediljko Rimac, dobilo je od Ureda za reviziju...

 

Federalno ministarsto zdravstva, na čijem je čelu kadar HDZ 1990 Nediljko Rimac, dobilo je od Ureda za reviziju institucija u FBiH mišljenje s rezervom

 

U izvještaju se navode i nepravilnosti povezane sa javnim nabavkama tokom 2023. godine.

Uvidom u usvojeni i objavljeni Plan javnih nabavki konstatovano je da nije vršeno računanje procijenjene vrijednosti ugovora o javnoj nabavci na ukupnom iznosu koji će se platiti, bez poreza na dodanu vrijednost (PDV), nego sa PDV-om, što nije u skladu sa članom 15. Zakona o javnim nabavkama.

Također, plan nabavki na portalu nije objavljen u roku od 30 dana od dana usvajanja budžeta, u formi i na način kako je definisano u sistemu „e-Nabavke“ u skladu sa članom 17. Zakona.

-U revidiranom uzorku provedenih nabavki konstatovali smo da Ministarstvo nije vršilo prethodne provjere tržišta prije pokretanja postupaka javnih nabavki u skladu sa odredbama člana 14a. Zakona – navodi se u izvještaju.

Kao izabrani uzorci navedeni su nabavka goriva, procijenjene vrijednosti 8.547 KM. Tendersku dokumentaciju je preuzelo 10 potencijalnih ponuđača a pristigle su tri ponude. Zaključen je ugovor sa „Energopetrol“ d.d. Sarajevo na period od jedne godine u iznosu od 8.105 KM:

- Članom 36. Zakona propisano je da se sva obavještenja o nabavci, dodjeli ugovora, poništenju postupaka, dobrovoljno ex ante obavještenje o transparentnosti, prethodno informaciono obavještenje i sažetak obavještenja na engleskom jeziku objavljuju na portalu javnih nabavki. Sažetak navedenim obavještenja se objavljuju u „Službenom glasniku BiH“. Izvršenom revizijom utvrđeno je da Ministarstvo nije objavljivalo obavještenja u „Službenom glasniku BiH“.

Nabavka usluga sistematskih zdravstvenih pregleda zaposlenika Federalnog ministarstva zdravstva vršila se konkurentskim postupkom, vrijednosti 8.547 KM. Tenderskom dokumentacijom definisani su uslovi za učešće u postupku i to da će se cjelokupan sistematski pregled za svakog zaposlenika izvršiti za najviše tri sata i na jednom mjestu u gradu Sarajevu, prema spiskovima koje će pripremiti Služba za finansije i opšte poslove:

- Ministarstvo je ovako postavljenim uslovom ograničilo aktivnu i pravičnu konkurenciju, te postoji mogućnost favorizovanja određenog ponuđača, budući da je od 11 potencijalnih ponuđača koji su preuzeli tendersku dokumentaciju samo jedan ponuđač dostavio ponudu. Također, tenderskom dokumentacijom je definisano da se ugovor zaključuje na period od 120 dana od dana obostranog potpisivanja ugovora a najdalje do 30. 10. 2023. godine i da se davalac usluga obavezuje da u roku od 10 dana od konačne realizacije, dostavi tačne podatke o brojnom stanju izvršenih sistematskih pregleda – navodi revizija.

Za predmetnu nabavku, 19. juna 2023. godine je zaključen ugovor sa „PZU Poliklinika Agram

Sarajevo“ u iznosu od 8.424 KM:

- Uvidom o realizaciju predmetnog postupku, nije prezentovano da je Ministarstvo dostavilo spiskove prema kojima su se sistematski pregledi obavljali, niti da je „Poliklinika Agram“ u ugovorenom roku do 30.10.2023. godine dostavila tačne podatke o brojnom stanju izvršenih sistematskih pregleda s obzirom na to da je predmetna usluga fakturisana 15.11.2023. godine uz koju je dostavljen spisak zaposlenika. 

Ministarstvo nije adekvatno obrazložilo način na koji je vršilo provjeru  vremena provedenog za obavljanje sistematskog pregleda zaposlenika s obzirom na to da je utvrđena satnica predstavljala jedan u uslova za učešće u postupku javne nabavke. Također, Ministarstvo nije objavljivalo obavještenja u „Službenom glasniku BiH“.

Revizija je navela i nabavku materijala za čišćenje, za koju su ponude tražene od tri potencijalna  ponuđača, od kojih je samo jedan dostavio ponudu. Izabrani ponuđač je R&S Sarajevo.

Izvršenom revizijom, utvrđeno je da Ministarstvo nije objavilo izvještaj o provedenom postupku.

Izvještaj nije objavljen ni za nabavku usluga održavanja i servisiranja računara, printera, kopir aparata, mrežnih i sistemskih uređaja, softvera i druge računarske opreme.

Zbog navedenih nepravilnosti revizija je konstatovala da se provođenje javnih nabavki nije vršilo u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama u dijelu procjenjivanja vrijednosti javnih nabavki, prilikom donošenja plana javnih nabavki, utvrđenog roka za objavu plana javnih nabavki na portalu javnih nabavki, provođenja postupaka javnih nabavki, provođenja prethodne provjere tržišta, sačinjavanja tenderske dokumentacije, poštovanja ugovorenih obaveza, objavljivanja obavještenja u „Službenom glasniku BiH“ i dostavljanja izvještaja o provedenim postupcima Agenciji za javne nabavke.

U skladu s tim izdate su i preporuke za daljnje postupanje.

 

(pratimotendere.ba)