Razvojna banka FBiH nastavlja kršiti i obesmišljavati ZJN
  Zakonom o javnim nabavkama BiH jasno je definisano kako se tenderi ne smiju „crtati“ samo za određenu firmu....

 

Zakonom o javnim nabavkama BiH jasno je definisano kako se tenderi ne smiju „crtati“ samo za određenu firmu. Upravo to rade iz Razvojne banke FBiH objavljivanjem tendera za nabavku usluga reklamiranja-oglašavanja Razvojne banke Federacije BiH na web portalu večernji.ba i print izdanju Večernji list BiH

 

Razvojna banka Federacije BiH 24. juna raspisala je tender za nabavku usluga reklamiranja, odnosno oglašavanja. Ono što je sporno jesto što se pobjednik tendera unaprijed zna, a on je čak naveden u samom nazivu javne nabavke – usluge reklamiranja-oglašavanja Razvojne banke Federacije BiH na web portalu večernji.ba i print izdanju Večernji list BiH.

Vrijednost tendera je 3.000 KM bez PDV-a, a predviđeno je zaključivanje okvirnog sporazuma na šest mjeseci. Ono što treba naglasiti jeste da ovo nije prvi put da Razvojna banka FBiH, na čelu sa v.d. predsjednikom Uprave Borislavom Trlinom, provodi ovakve tendere.

Prije nešto više od dva mjeseca zaključeno je više ugovora kada je riječ o uslugama reklamiranja, a i tada su pobjednici tendera bili unaprijed poznati. Portal PratimoTendere pisao je o tome:

 

 

 

Sada, za 3.000 KM bez poreza, iz Razvojne banke FBiH očekuju dva sponzorisana PR članka na naslovnici internetskog izdanja Večernjeg lista, banner sa 70.000 impresija, te dva print oglasa. 

 

Ponovimo, već se zna ko je jedini ponuđač koji može dobiti ovaj tender, a odgovornima iz Večernjeg lista preostalo je samo da se jave na tender i dostave svoju ponudu.

Iako smo više puta to isticali, opet ćemo obrazložiti zbog čega je sporno provođenje tendera na ovaj način. Sama svrha postojanja sistema javnih nabavki jeste da se komercijalne ili javne firme nadmeću koja će dati najpovoljniju ponudu za određene robe, usluge ili radove, a što bi u konačnici trebalo rezultirati što racionalnijim trošenjem javnog novca.

Dalje, da bi se obezbijedila pravična konukrencija, Zakonom o javnim nabavkama BiH jasno je definisano kako specifikacije u tenderskoj dokumentaciji ne smiju upućivati na određeni proizvod ili ponuđača, odnosno da se tender ne smije „crtati“ samo za određenu firmu. Upravo to rade iz Razvojne banke FBiH, pa tako obesmišljavaju i krše Zakon o javnim nabavkama BiH.

Da je ova praksa nedopuštena pokazuje i podatak da su nedavno iz Ureda za razmatranje žalbi poništili tender Lutrije BiH za reklamiranje, a tom prilikom je konstatovano da je Lutrija BiH grubo prekršila zakon ograničavanjem konkurencije, jer je u tenderskoj dokumentaciji precizirala tačno određeni online medij kojem je ugovor namijenjen.

 

 

 

(pratimotendere.ba)