Za razliku od većine drugih ugovornih organa, Željeznice FBiH objavile auto-tender sa široko postavljenim tehničkih specifikacijama. Ono što bi u ovom tenderu moglo biti sporno jeste kriterij za dodjelu ugovora
Kada je riječ o tenderima u Bosni i Hercegovini, posebno tenderima koji se odnose na nabavke vozila, često pišemo kako su ti tenderi namješteni u smislu da se tehničke specifikacije u tenderskoj dokumentaciji postave toliko usko da se može „uklopiti“ samo jedan model vozila na tržištu.
Ipak, s vremena na vrijeme objavi se i auto-tender koji može služiti kao primjer dobre prakse, u smislu postavljanja tehničkih specifikacija. Tako su nedavno Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine objavile tender za nabavku putničkih i teretnih vozila, vrijedan ukupno 960.000 KM bez uračunatog poreza.
Nabavka je podijeljena na četiri lota, a kupuju se četiri putnička vozila sa pet sjedišta, šest putničkih vozila sa pet sjedišta i tovarnim prostorom, pet putničkih vozila sa devet sjedišta i tovarnim prostorom, te pet lakih teretnih vozila sa minimalno šest sjedišta i otvorenim tovarnim prostorom.
Tehničke specifikacije za svaki lot vrlo široko postavljene i svaku tehničku specifikaciju potpisala je osoba koja je sastavljala.
Dijelovi iz tehničkih specifikacija
Ono što bi u ovom tenderu moglo biti sporno jeste kriterij za dodjelu ugovora. Umjesto najniže cijene, iz Željeznica FBiH odlučili su se na ekonomski najpovoljniju ponudu, gdje cijena nosi 90% bodova, a rok isporuke i uslovi i način plaćanja po 5%.
Kriterijumi za dodjelu ugovora
(pratimotendere.ba)