Polovičan uspjeh Međunarodnog aerodroma Sarajevo kada je riječ o tenderu vrijednom ukupno 430.000 KM bez PDV-a za nabavku službene i radne odjeće i obuće. Za tri lota ugovor je zaključen, dok je postupak za preostala tri poništen, jer u predviđenom roku nije dostavljena nijedna ponuda. Analiziramo ovu nabavku koju je algoritam portala PratimoTendere ocijenio rizičnom
Krajem maja je ugovorni organ JP Međunarodni aerodrom Sarajevo raspisao tender za nabavku službene i radne odjeće i obuće, vrijedan ukupno 430.000 KM bez PDV-a.
Tender je bio podijeljen na ukupno šest lotova: odijela za osoblje, kožne rukavice, džemperi, taktičke uniforme, taktičke patike i odijela za higijeničare.
Na kraju su iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo imali polovičan uspjeh – za tri lota zaključen je ugovor, dok je postupak za druga tri poništen, jer u predviđenom roku nije dostavljena nijedna ponuda.
Ovu nabavku je algoritam portala PratimoTendere ocijenio rizičnom te joj je dodijelio žutu zastavicu. Evo i zbog čega.
Za tri lota koja su uspješno privedena kraju, stigla je samo po jedna ponuda. Tako je ugovor za nabavku džempera vrijedan 22.992 KM zaključen s firmom IMSA, dok su ugovori za nabavku odijela za osoblje (319.015 KM) i taktičkih uniformi (44.918 KM) potpisani s kompanijom KISMET iz Doboj Istoka.
Ono što je bilo sporno jeste i to što je kriterij za ocjenu ponuda bila ekonomski najpovoljnija ponuda, a ne najniža cijena, gdje se podkriterij u značajnoj mjeri odnosio na nefinansijske aspekte (garancija 10%).
Konačno stižemo i do same tenderske dokumentacije, odnosno tehničkih specifikacija koje su ukazivale na to da postoji mogućnost diskriminacije ponuđača.
Tražena roba opisana je predetaljno. Uzmimo za primjer najvrjedniji lot koji se odnosio na odijela za osoblje. Dat je precizan opis sakoa, pantalona, kravata, prsluka, suknji...
„Sako je izrađen od već određene tkanine, dezana i boje. Komplete prednjice su polijepljene filzelinom, a ostali dijelovi sakoa ojačani s ljepljivim trakicama. Kopčanje je jednoredno, sa 2 dugmeta vel. 32 na desnoj strani i dvije rupice na lijevoj strani sakoa. Prednjice su sa po 1 uštikom ukrašenim AMF štepom. Na donjem dijelu prednjica su džepovi sa patnama (poklopcima). U gornjem dijelu lijeve prednjice je lajsna džep širine 2,4 cm. Zatvaranje lasna džepa (prsni džep) je cik-cak štepom od 2 mm. Prednjice su dodatno ojačane posebno krojenim kanvas ojačanjem, što doprinosi formi sakoa i većoj udobnosti. Plastron-ojačanje prednjice izrađeno je od 2 vrste kanvasa, tz. Konjske dlake i vatelina, te se kroji po određenim veličinama. Na prednjici se postavlja od ramena do ispod orukavlja te do preloma revera. Hefta se pikira za osnovni materijal od ramena do preloma revera i ispod orukavlja preko tala. Leđa su sa 2 šlica oštepana 2 mm i sa ojačanom dužinom sakoa perforiranom trakom. Kragna je sastavljena od štehom, ratep 2 mm, a donji dio kragne je filz sastavljen cik-cak štepom od 5 mm. Kragna i bezec su heftani na heft mašini, a zatim se kompletan unutrašnji dio postave pikira za osnovu. Rukav je iz 2 dijela, dužina rukava je ojačana sanjant trakom, otvoreni šlic, lažne rupice, sa 4 dugmeta. Dužina rukava se zatvara na pikir mašini. Unutrašnjost sakoa je od postave koja je u tonu sa osnovnom. Na unutrašnjosi sakoa na lijevoj strani je jedan džep od postave. Prednjica postave i džepovi su oštepani columbija štepom. Orukavlje postave je zatvoreno (sastavljeno sa osnovom), a dužina sakoa je zatvorena pikir mašinom“, navodi se, primjerice, u opisu traženog sakoa za stjuardese.
Osim toga, data je i tabela sirovinskog sastava tražene robe. Evo jednog primjera:
Stoga i ne čudi da je na adresu Međunarodnog aerodroma Sarajevo na kraju stigla samo po jedna ponuda za tri lota, a da za preostale lotove nije dostavljena niti jedna ponuda.
(pratimotendere.ba)