Bez provođenja javnih nabavki potrošili skoro 2 miliona KM
  Ceste FBiH nisu blagovremeno provodile postupke javnih nabavki redovnog održavanja magistralnih cesta u...

 

Ceste FBiH nisu blagovremeno provodile postupke javnih nabavki redovnog održavanja magistralnih cesta u 2023.godini niti su adekvatno procijenile vrijednost troškova održavanja, što je dovelo do zaključivanja ugovora o dodatnim radovima bez provođenja postupka javnih nabavki u vrijednosti od 1.975.246 KM, utvrdili su federalni revizori

 

Postupak javne nabavke redovnog održavanja magistralnih cesta na području FBiH za period 1. 7. 2023 – 30. 6. 2027. godine, putem ograničenog postupka, za većinu lotova Ceste FBiH je pokrenut u 2022. godini, a okončan u 2023. godini, i sa odabranim izvođačima radova sklopljeni su okvirni sporazumi i jednogodišnji ugovori: za lot 1 (Rad - putevi Bihać, Behić Sanny Boy d.o.o. Bihać i Divel d.o.o. Sanski Most), lot 2 (KOV-GRAD d.o.o. Bužim i I-Selimović d.o.o. Cazin), lot 3 (konzorcij JATA group d.o.o. Srebrenik i HiH d.o.o. Živinice), lot 4 (Dobojputevi d.d. Doboj Jug), lot 6 (Goraždeputevi d.d. Goražde), lot 8 (Sarajevoputevi d.d. Sarajevo) i za lotove 9, 10, 11 i 12 (Ceste d.d. Mostar).

Za period 15. 11. 2023–14. 11. 2027. godine, potpisani su okvirni sporazumi i jednogodišnji ugovori za lotove 5 (Jata Group d.o.o. Srebrenik) i 7 (HP Investing d.o.o. Mostar) i 14 (KOV-GRAD d.o.o. Bužim). Za lot 13 sklopljen je okvirni sporazum za period 1. 2. 2020 – 31. 1. 2024. godine, i jednogodišnji ugovori. Društvo je u toku 2023. godine okončalo postupak nabavke na ovom lotu za period 1. 2. 2024 – 31. 1. 2028. godine. Izvođač radova na ovoj dionici je konzorciji Putovi d.o.o. Grude, KTM Brina d.o.o. Posušje i HP Investing d.o.o. Mostar.

Vrijednost sklopljenih ugovora za period 2023 - 2024. godine iznosi 45.859.030 KM.

S obzirom na to da je postupak provođen u dvije faze, u II fazi Poziv za dostavljanje ponuda objavljen je na portalu javnih nabavki dana 12. 4. 2023. godine, a 21. 4 i 27. 4. 2023. godine izjavljene su žalbe na tendersku dokumentaciju. Tenderska dokumentacije u II fazi nije bila sačinjena u skladu sa Zakonom zbog toga što nije bila identična u svim dijelovom kao u I fazi pretkvalifikacije. Ponuđači su osporavali i metodologiju računanja promjene cijena jer su određene komponente od kojih je sačinjena cijena rada fiksno definisane. Ugovorni organ je u cijelosti usvojio žalbene navode i izmijenio tendersku dokumentaciju.

Iz revizorskog izvještaja

 

Za izvođenje radova redovnog održavanja na lotu 5 Okvirni sporazum potpisan je za period 1. 9.2021 – 31. 8. 2025. godine sa „JATA group“ d.o.o. Srebrenik i „Belegem“ d.o.o. Gradačac.  Ceste FBiH su u 2022. godini pokrenule novi postupak jer su predvidjele da planirana sredstva neće biti dovoljna, te je potpisan novi Okvirni sporazum za period 2023 –2027. godine.

Iz revizorskog izvještaja

 

„Uzimajući u obzir navedeno, za lotove 5 i 7 Društvo nije blagovremeno provelo postupke javnih nabavki redovnog održavanja magistralnih cesta na području FBiH, uvažavajući mogućnost podnošenja žalbi potencijalnih ponuđača, niti je adekvatno procijenilo vrijednost troškova održavanja, što je dovelo do zaključivanja ugovora o dodatnim radovima bez provođenja postupka u vrijednosti od 1.975.246 KM (lot 7: 1.496.615 KM i lot 5: 478.631 KM). Navedeno nije u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i Zakonom o javnim preduzećima koji nalaže da se sve nabavke u Društvu moraju provoditi u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama“ utvrdili su federalni revizori.

Osim toga prema Izvještaju o realizaciji plana poslovanja za 2023. godinu podneseno je 70 žalbi na postupke javnih nabavki.

„Utvrđeni su slučajevi da se iste greške i neusklađenosti sa zakonskim propisima u tenderskoj dokumentaciji na koje su ranije izjavljivane žalbe ponavljaju u kasnije pokrenutim postupcima. Ovako postupanje, koje generiše veće troškove za ugovorni organ i prolongira okončanje postupaka, posebno je neprihvatljivo uzimajući u obzir da Društvo ima uspostavljen Odjel za javne nabavke i veći broj stalno zaposlenih službenika za javne nabavke“, naveli su revizori.

Plan javnih nabavki Cesta FBiH prošle godine usvojen je i objavljen polovinom jula 2023.godine, nakon skoro sedam mjeseci poslovanja. U periodu do usvajanja Plana nabavke su provodili prema Privremenom plan, a koji je usvojen i objavljen polovinom februara 2023. godine i njime su obuhvaćene nabavke koje nisu završene u toj godini, koje su prenesene i čija je realizacija planirana u 2023. godini. Nabavke koje su pokrenute po Privremenom planu, a koje su završene, nisu nakon njegovog usvajanja, prenesene u Plan nabavki za 2023. godinu. Pored usvojenog Privremenog i Plana javnih nabavki, Ceste FBiH su u toku 2023. godine vršile njihove izmjene i dopune.

Ured za reviziju institucija FBiH je naveo da česte izmjene i dopune plana nabavki ukazuju i na loše planiranje u trenutku izrade plana i na neadekvatnu procjenu tržišta prilikom određivanja vrijednosti nabavki.

Iz revizorskog izvještaja

 

Prema podacima navedenim u Izvještaju o poslovanju, Ceste FBiH su zaključile 255 ugovora ukupne vrijednosti od 86.536.499 KM, uz napomenu da se u okviru ovih nabavki nalaze i ugovori koji su zaključeni u 2023. godini, a odnose se na pokrenute postupke za 2022. godinu prema Privremenom i Planu javnih nabavki.

„S obzirom na to da se podaci iz Izvještaja sa portala Agencije za javne nabavke razlikuju u odnosu na podatke iz Izvještaja o poslovanju, dato je obrazloženje da se radi o različitim datumima unosa podataka o zaključenim ugovorima koji se odnose na postupke iz 2022. i 2023. godine provedene prema Privremenom planu nabavki i Planu nabavki. Na osnovu navedenog, ne može se potvrditi tačna vrijednost realizacije planiranih javnih nabavki u toku 2023. godine, s obzirom na to da postoje značajna odstupanja u iskazanim vrijednostima zaključenih ugovora iz različitih izvora podataka“, naveli su revizori.

 

(pratimotendere.ba)