Osujećen pokušaj nabavke polovnih vozila Vodovoda Banja Luka
  Tender banjalučkog Vodovoda poništen je, između ostalog, jer je kriterij najniže cijene, bez bodovanja starosti,...

 

Tender banjalučkog Vodovoda poništen je, između ostalog, jer je kriterij najniže cijene, bez bodovanja starosti, kilometraže, opreme, ulaganja u vozila... ocijenjen neodrživim i diskriminatornim 

 

I drugi pokušaj ugovornog organa Vodovod a.d. Banja Luka da nabavi polovna vozila završio je neuspješno. Nakon što je sredinom septembra poništen tender, vrijedan ukupno 110.000 KM bez PDV-a, zbog toga što nije dostavljena niti jedna ponuda, novi tender poništen je rješenjem Ureda za razmatranje žalbi (URŽ)

Vrijednost novog tendera bila je nešto veća – 118.000 KM bez PDV-a – a kroz ukupno osam lotova tražilo se osam vozila. Pojedinačna vrijednost svakog lota bila je 21.000 KM (tri lota), odnosno 11.000 KM (pet lotova).

Na tendersku dokumentaciju jedan od potencijalnih ponuđača izjavio je žalbu, što je kasnije prihvatio URŽ skoro u cijelosti.

Prije svega, sporan je bio kriterij za dodjelu ugovora – najniža cijena. S tim u vezi, banjalučki Vodovod je tražio da godina proizvodnje za prva tri lota bude min. 2013, za naredna tri min. 2011, a za posljednja dva lota min. 2013. Osim toga, određena je i maksimalna kilometraža – za prva tri lota 240.000 km, naredna tri 220.000 km, te za posljednja dva lota 230.000 km.

„S obzirom na to da je moguće ponuditi i vozila koja su dosta mlađa, nerealno je da se ne uzme u obzir i bodovanje godine prizvodnje, odosno da se isto tretiraju vozila proizvedena 2011. i npr. 2017. godine ili mlađa (...) Isto je i s kilometražom“, naveo je, između ostalog, jedan od ponuđača u žalbi.

To je URŽ prihvatio, ističući da ovako propisani kriterij nije održiv, nije primjeren, da dovodi do diskriminacije ponuđača, te da nisu samo starost i broj pređenih kilometara presudni za realnu i ukupnu vrijednost vozila.

Dijelovi Rješenja URŽ-a

 

Dalje, sporan je i propisani uvjet kojim se zahtijeva garantni rok od šest mjeseci i to bez ograničenja kilometraže. „Ovaj organ je utvrdio kako je ovaj uvjet propisan nejasno i paušalno, jer je i u nacrtu ugovora propisano da je rok minimalno šest mjeseci uz mogućnost ponuđačima da mogu dati i dulji rok, ali nije propisano kako i na koji način će isti biti bodovan i ocjenjivan“, navode iz URŽ-a.

Nejasan je i konfuzan bio i uvjet propisan u pogledu tehničke i profesionalne sposobnosti, tj. uvjet koji potencijalni ponuđači moraju ispuniti: „Uzoraka, opisa i/ili fotografija robe koja je predmet nabavke, a čiju je vjerodostojnost ponuđač obavezan potvrditi ako to ugovorni organ od njega bude zahtijevao“. Tu se tražilo minimalno osam fotografija u boji ponuđenog vozila.

Ovakve zahtjeve URŽ je ocijenio pretjeranim, ograničavajućeg karaktera na konkurenciju.

 

(pratimotendere.ba)